Valitsus kirjutab lisaeelarvesse kütuse aktsiisilangetuse
Eesti logistikute ja ekspedeerijate erialaorganisatsioon ELEA pooldab igati rahandusministeeriumi plaani lisada valmivasse lisaeelarve eelnõusse erinevate aktsiiside langetamine. Aktsiiside langetamine on vajalik eelkõige selleks, et kui majandus hakkab uuesti tõusma, oleksid Eesti ettevõtted, kes eri energiakandjaid suuremas mahus tarbivad, paremas konkurentsiseisus.
Riigikogu rahanduskomisjoni esimehe Aivar Koka hinnangul on aktsiiside langetamise mõju eelarvele umbes 10% kogu paketist ehk siis umbkaudu 200 miljonit eurot.
ELEA on seisukohal, et mootorkütuste aktsiisi langetamine ei tohiks olla ajutine lahendus kriisiaja üleelamiseks kuni uue majandustõusuni. Jah, aktsiisi langetamine toob kaasa tulude vähenemise, kuid kuskil ei räägita võimalusest seda suurendada. Me ei räägi sellest kuidas muuta Eesti atraktiivseks ka riiki transiidina läbivatele sõidukitele, et läbi selle kätte saada saamata jäänud tulu. Eestil on Skandinaaviamaadega ühenduse pidamiseks hea geograafiline asukoht, peame leidma viisi, et läbisõitvad veokid peaksid Eestis tankimist majanduslikult mõtekaks.
Veondusettevõtetele on alternatiiviks ka osaline aktsiisitagastus, mida praktiseeritakse mitmel Euroopa Liidumaal.
Kriis pole logistikasse veel päriselt kohale jõudnud, kuid ees ootavad suured muutused ning samasugusel kujul ei hakka seni toimivad süsteemid enam kunagi tööle.
https://www.logistikauudised.ee/uudised/2020/04/01/transpordi-ja-logistikasektori-esindajad-toetavad-avaliku-poordumisega-aktsiisilangetust