Testsõidul katsetati erinevad liiklustingimusi, alates platsisõidust, logistikakeskuse juures tehtavatest manöövritest kuni 2+2 tee ning liiklussõlmede ja ringteede läbimiseni.
Samuti analüüsib Tallinna Tehnikakõrgkool Transpordiameti tellimusel EMS sõidukite liiklusohutust, teede ja sildade kandevõimet ning sobivaid marsruute. Uuring valmib mai keskpaigaks.
EMS veokid on tavapärasest pikemad ja raskemad: pikkus ulatub kuni 25,25 meetrini ning täismassi kuni 60 tonnini. Nende kasutuselevõtt võib parandada Eesti maanteetranspordi tõhusust, vähendada heitmeid ning aidata kaasa autojuhtide puuduse leevendamisele.
“Testsõidud ja järgnevad analüüsid annavad meile täpsema ülevaate, kas ja kuidas EMS veokeid Eesti teedel ohutult kasutada. Peame hindama nende mõju liiklusohutusele, taristule ning keskkonnale, et teha Kliimaministeeriumile kaalutletud ettepanek nende lubamise osas,” ütles Transpordiameti liikuvuse kavandamise osakonna juhataja Johann Peetre.
Transpordiameti tellitud analüüsis peab selguma, kas EMS veokite jaoks tuleks kehtestada täiendavad kiiruspiirangud 1+1 ja 2+1 teedel, kas möödasõidukeelud oleksid vajalikud ning millised muud tegevused aitaksid tagada ohutu liiklemise. Samuti vaadeldakse EMS veokite võimalikku positiivset mõju – näiteks liiklusõnnetuste vähenemist võrreldes tavapäraste veokitega. Uuring viiakse läbi 2024–2025 ning selle tulemused on sisendiks EMS veokite lubamise otsusteks Eesti teedel.
12.03 toimunud testsõidu fotod, marsruudi kaart ja EMS sõidukite selgitav joonis on siin avaneb uues vahekaardis.
Loe ka Transpordiameti pressiteadet pikemalt SIIT: https://transpordiamet.ee/uudised/transpordiamet-testib-eesti-teedel-suure-veovoimega-veokeid-ning-analuusib-nende
Fotode autor: Sven Kreek, Tallinna Tehnikakõrgkool