Raadiosaated

25.02.2021 Kuula Ärikliendid roolis saadet, kus rääkis Via 3L Freight OÜ juhatuse esimees ja Eesti Logistikaettevõtete Assotsiatsiooni nõukogu liige Rainer Rohtla diislikütuse aktsiisist.

22.04.2021 ELEAs ja ERAAs uued juhid: miks Toivo Kuldkepp pidi lahkuma?

Viimase poole aasta jooksul on saanud uued tegevjuhid nii Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA), kui Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA). Viimane sai äsja ka uue presidendi. „Ärikliendid roolis“ kutsus saatesse Herkki Kitsingu ja Jaak Kivisilla, et nad tutvustaksid nii ennast kui seda, millised muudatused kõnealuseid organisatsioone ees ootavad.

13.07.2022 Transpordimaksu kogumine ainult aktsiisi kaudu pole jätkusuutlik

11.07.2022 ELEA Äripäeva raadiosaates „Ärikliendid roolis“: Transpordimaksu kogumine ainult aktsiisi kaudu pole jätkusuutlik.

Eesti on ainus arenenud riik maailmas, kus kogu transpordi maksustamine käib ainult läbi kütuseaktsiisi. See suund ei ole jätkusuutlik, sest kõrged kütusehinnad jäävad kestma veel aastateks ning see on juba hakanud valusalt käima nii tavainimeste kui ettevõtete rahakoti pihta, leiti saates „Ärikliendid roolis“.

Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni (ELEA) juhataja Herkki Kitsing lisas, et transpordiettevõtted on täna raskest olukorrast üle suuresti tänu kütuste lisamaksu kehtestamisele, mida korrigeeritakse kord nädalas. Keegi peab lõpuks aga ka selle kinni maksma, ehk vaadates juba tänaseid toiduainete hindu kauplustes ja olles suurima inflatsiooniga riik Euroopas, on ilmselge, et Eesti peab oma aktsiisipoliitika tõsiselt üle vaatama.

Raadiointervjuu – Pikemate autorongide 20,75m ja 25,25m ning 60 tonni Eesti maanteedele

19.10.2022 läks Vikerraadios eetrisse kell 12 keskpäevauudistes raadiointervjuu. ELEA juhatuse liige Herkki Kitsing andis raadiointervjuu pikemate autorongide 20,75m ja 25,25m ning 60 tonni täismassiga maanteedele lubamise osas. Oma kommentaare jagab ka Ain Tatter MKM-ist

Raadiointervjuu – Herkki Kitsing: transpordiettevõtteid ei ole linnaplaneerimisse kaasatud

17.04.2024 läks Vikerraadios otse-eetrisse kell 8:15 raadiointervjuu. ELEA juhatuse liige Herkki Kitsing andis raadiointervjuu teemal ajutine parkimine ja peatumine Eestis ja andis ülevaate sellest, et transpordiettevõtteid ei ole linnaplaneerimisse kaasatud.

Valitsemise stiilinäide: turbomenetluses seadusemuudatus, mida pole võimalik täita

12.06.2024 Riigikogus kolmandale lugemisele mineva liiklusseaduse muudatuste algne idee on õilis, toob see kaasa probleemidepuntra, millele hakati lahendust otsima alles täna, ehk ajal mil seadus riigikogus läbi surutakse. „Seda seadust pole võimalik sellisel kujul isegi mitte teoreetiliselt täita,“ tõdeti saates „Logistikauudised eetris“.
„Samal ajal kui pikemate veoste teele lubamist veeretatakse kümneid aastaid kui kuuma kartulit ühest riigiasutusest teise, viiakse mõni seadusemuudatusi läbi suisa turbomenetlusel, ilma peamisi mõjugruppe kaasamata,“ tunnistas Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni (ELEA) juhataja Herkki Kitsing saates „Logistikauudised eetris.
Nii on jõutud suhteliselt absurdse olukorrani, kus alles täna, 12. juunil, saab esimest korda kokku ümarlaud transpordi- ja kaubandusettevõtjatest, kohalikest omavalitsustest, erinevatest katusorganisatsioonidest ja teistes, keda kõige otsesemalt puudutab liiklusseaduse muudatus, mis keelab kõnniteedel peatumise kaubalaadimise ajaks. Samal ajal on see seadus aga juba riigikogus kolmandal lugemisel ja suure tõenäosusega võetakse see ka vastu.
„On täiesti arusaamatu, kuhu sellega nii kiire on? Meie jaoks on põhiküsimus, et kui kohalikele omavalitsuste õlule pannakse sisuliselt koguv astutus kaubavedude korraldamise eest, siis kes selle kõik kinni maksab,“ imestas teine saatekülaline, Eesti Linnade ja Valdade Liidu nõunik Kalle Toomet.
Tema sõnul on see rong küll läinud, kuid probleem vajab lahendamist sellegi poolest ning täna kogunev ümarlaud hakkabki otsima lahendusi, kuidas saaksid kaubaveod linnades ilma seadust rikkumata jätkuda. „Eks siis tuleb hakata jälle seda seadust muutma. Kõik saavad ju aru, et täna vastu võetavat seadusemuudatust pole võimalik isegi mitte teoreetiliselt täita,“ tõdeti saates.