PÄEVA TEEMA | Toomas Orutar: kütusehinna tõusu kõrval on uuele valitsusele teinegi suur ülesanne lahendada
Olen kohtunud ka peaminister Kaja Kallasega ja juhtinud tähelepanu, et meie sanktsioonipoliitika oleks läbimõeldud. Lisab Toomas Orutar ELEA nõukogu esimees, Logistika Pluss OÜ juhatuse esimees.
Kütuse hinnatõus ei mõjuta ainult logistikasektorit, see mõjutab kogu Eesti majandust. Keegi peab ju kallinemise kinni maksma ja kahjuks on see tarbija. Loodame, et uus valitsuskoalitsioon langetab kütuseaktsiisid Euroopa Liidus lubatava miinimumini. Näiteks meie põhjanaabritel on kavas langetada professionaalsetele autojuhtidele madalam kütuse maksumäär (Bruegel 02.06).
Kütusehinna tõus ei ole ainuke negatiivne mõjutegur majandusele. Logistikasektorit vaevab ka tööjõupuudus ja seda eriti veonduses. Juba enne, kui toimus Venemaa kallaletung Ukrianale, ei jätkunud Eestis autojuhte. Nüüd kus Ukraina autojuhid on minemas tagasi kodumaale ning Venemaa ja Valgevene juhtidel lõppeb õigus Eestis töötada, mõjutab see tööjõupuudust veelgi. Autojuhtide puudus on lisaks rahvusvahelistele vedudele samuti sisevedudes ja kullersektoris.
Seega loodame ka uuelt valitsuskoalitsioonilt tegevusi tõõjõupuuduse leevendamiseks.
Olen kohtunud peaminister Kaja Kallasega ja juhtisin tähelepanu, et Eesti ei rakendaks lisasanktsioone üksinda. Sanktsioonid peavad olema kõikides riikides ühesugused, et Eesti ettevõtetel oleksid teiste riikidega sarnased konkurentsi tingimused.
Oleme Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioonis võtnud oma südameasjaks võidelda sektori konkurentsivõime tõstmise eest. Soovime, et riik langetaks kütuseaktsiisid ja lubaks Eestisse võõrtööjõudu.